Stuurbekrachtiging verwijderblok

Artikelnummer: TCP0247
Artikel 24 van 38
€ 55,00 (inclusief btw)
Overzicht

Stuurbekrachtiging verwijderblok

Zoals met veel dingen in deze wereld, is er een goede manier om iets te doen; om de stuurbekrachtiging correct te verwijderen, hebt u de juiste onderdelen en gereedschappen nodig. Wanneer veel E30- of E36-eigenaren hun auto krijgen, is de meest gebruikelijke upgrade voor hun Bimmer het verwijderen van hun stuurbekrachtiging.

Veel mensen vragen: waarom zou je iets weggooien dat helpt bij het sturen? Het antwoord is vrij eenvoudig en ironisch; stuurbekrachtiging is bedoeld om de bestuurder te helpen en comfortabel te helpen bij het navigeren op parkeerterreinen. Het probleem met deze rijhulpsystemen, inclusief stuurbekrachtiging, is dat ze een algeheel "verdovend" effect op de besturing veroorzaken. Dit zorgt er op zijn beurt voor dat u niet de stuurreacties voelt die u zou moeten voelen. De feedback van de bestuurder is een belangrijk hulpmiddel dat wordt afgezwakt met stuurbekrachtiging, wat resulteert in langzamere baantijden, stuurreacties en een algeheel vals gevoel van waar je echt staat in een bocht. Zonder hulpmiddelen voor de bestuurder kunt u beter inschatten hoe hard u een bocht kunt nemen.

Veel circuit E30, E36, E46 en Z3 rijden zonder stuurbekrachtiging om een ​​beter "gevoel" te krijgen voor wat de auto doet. Veel mensen moeten echter een slang op de banjo-fittingen van de fabriek bevestigen of erger nog, ze gebruiken plug-systemen die geen vloeistof / lucht toelaten om van de ene kant van het rek naar de andere te komen. Dit resulteert vaak in doorgebrande afdichtingen en een hogere stuurkracht. Het wordt geleverd met kreukelringen! Het verwijderen van stuurbekrachtiging biedt tal van voordelen, het is absoluut veel waar voor je geld en een eenvoudige installatie.

Het aluminium PSD-blok is gemaakt van hoogwaardig aluminium en heeft een zijpad dat de twee banjo-pasgaten met elkaar verbindt om ervoor te zorgen dat vloeistof / lucht er gemakkelijk tussen kan stromen. Het wordt geleverd met crush ringen en alles wat nodig is voor een goede installatie. Het volledig aluminium ontwerp is bedoeld om een ​​leven lang mee te gaan. 

PRO TIP: gebruik deze blok om het stuurhuis veilig te transporteren/opslaan/wassen zonder lekkages!

GEBRUIKSHANDLEIDING

HET STUURHUIS HOEFT VOOR DE INSTALLATIE NIET VOL VLOEISTOF TE ZIJN. ER IS SLECHTS GENOEG VLOEISTOF NODIG OM DE BEWEGENDE ONDERDELEN TE SMEREN. DE BESTE MANIER OM EEN JUISTE WERKING TE VERZEKEREN, IS OM HET STUURHUIS MET EEN BEETJE VLOEISTOF TE VERLATEN, HET VERWIJDERBLOK TE INSTALLEREN, DE BLEEDERSCHROEF TE OPENEN EN HET RACK VAN VOLLEDIG NAAR VOLLEDIG SLOT LINKS EN RECHTS EEN PAAR KEER TE DRAAIEN. DIT STAAT ELKE OVERTOLLIGE VLOEISTOF TOE. ALS AL HET EIGEN RISICO IS VERWIJDERD, SLUIT DE BLEEDER EN BENT U KLAAR OM TE GAAN! WIJ RADEN AAN OM ENKELE LOCTITE OF SOORTGELIJKE DRAADVERGRENDELING TE GEBRUIKEN BIJ HET HERINSTALLEREN VAN DE STELSCHROEF OM LEKKEN TE VOORKOMEN.

COMPATIBILITEIT

  • BMW E30: alles
  • BMW E36: ​​318i, 318is, 325i, 325is, m3
  • BMW Z3: alles
  • BMW E46: alles
  • BMW E82: alles
  • BMW E90: alles
  • BMW E92: alles

News

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

E30 Summer Meet 2024

Op 17 en 18 augustus 2024 vindt de E30 Summer Meet 2024 Powered by Tim's Classic Parts plaats! Over de 200 E30's verzamelen zich dan in Appeltern voor een heel weekend E30 fun! Hier is Tim's Classic Parts ook bij aanwezig met een stand.
Koop je tickets in de Ticketshop of bekijk meer info op de website.

BMW E30 Club Nederland

Ik ben mede-oprichter en voorzitter van de Nederlandse BMW E30 Club. Dit is een zeer actieve E30 club met over de 300 clubleden. We bezoeken en organiseren diverse uitjes, evenementen en toertochten elk jaar.

Als Clublid ontvang je ook leuke kortingen, waaronder bij mij!

Lijkt je dit ook wat, neem dan zeker eens een kijkje op de Clubsite.

© 2020 - 2024 Tim's Classic Parts | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel