Stuurbekrachtiging verwijderblok
Artikelnummer: TCP0247 OverzichtStuurbekrachtiging verwijderblok
Zoals met veel dingen in deze wereld, is er een goede manier om iets te doen; om de stuurbekrachtiging correct te verwijderen, hebt u de juiste onderdelen en gereedschappen nodig. Wanneer veel E30- of E36-eigenaren hun auto krijgen, is de meest gebruikelijke upgrade voor hun Bimmer het verwijderen van hun stuurbekrachtiging.
Veel mensen vragen: waarom zou je iets weggooien dat helpt bij het sturen? Het antwoord is vrij eenvoudig en ironisch; stuurbekrachtiging is bedoeld om de bestuurder te helpen en comfortabel te helpen bij het navigeren op parkeerterreinen. Het probleem met deze rijhulpsystemen, inclusief stuurbekrachtiging, is dat ze een algeheel "verdovend" effect op de besturing veroorzaken. Dit zorgt er op zijn beurt voor dat u niet de stuurreacties voelt die u zou moeten voelen. De feedback van de bestuurder is een belangrijk hulpmiddel dat wordt afgezwakt met stuurbekrachtiging, wat resulteert in langzamere baantijden, stuurreacties en een algeheel vals gevoel van waar je echt staat in een bocht. Zonder hulpmiddelen voor de bestuurder kunt u beter inschatten hoe hard u een bocht kunt nemen.
Veel circuit E30, E36, E46 en Z3 rijden zonder stuurbekrachtiging om een beter "gevoel" te krijgen voor wat de auto doet. Veel mensen moeten echter een slang op de banjo-fittingen van de fabriek bevestigen of erger nog, ze gebruiken plug-systemen die geen vloeistof / lucht toelaten om van de ene kant van het rek naar de andere te komen. Dit resulteert vaak in doorgebrande afdichtingen en een hogere stuurkracht. Het wordt geleverd met kreukelringen! Het verwijderen van stuurbekrachtiging biedt tal van voordelen, het is absoluut veel waar voor je geld en een eenvoudige installatie.
Het aluminium PSD-blok is gemaakt van hoogwaardig aluminium en heeft een zijpad dat de twee banjo-pasgaten met elkaar verbindt om ervoor te zorgen dat vloeistof / lucht er gemakkelijk tussen kan stromen. Het wordt geleverd met crush ringen en alles wat nodig is voor een goede installatie. Het volledig aluminium ontwerp is bedoeld om een leven lang mee te gaan.
PRO TIP: gebruik deze blok om het stuurhuis veilig te transporteren/opslaan/wassen zonder lekkages!
GEBRUIKSHANDLEIDING
HET STUURHUIS HOEFT VOOR DE INSTALLATIE NIET VOL VLOEISTOF TE ZIJN. ER IS SLECHTS GENOEG VLOEISTOF NODIG OM DE BEWEGENDE ONDERDELEN TE SMEREN. DE BESTE MANIER OM EEN JUISTE WERKING TE VERZEKEREN, IS OM HET STUURHUIS MET EEN BEETJE VLOEISTOF TE VERLATEN, HET VERWIJDERBLOK TE INSTALLEREN, DE BLEEDERSCHROEF TE OPENEN EN HET RACK VAN VOLLEDIG NAAR VOLLEDIG SLOT LINKS EN RECHTS EEN PAAR KEER TE DRAAIEN. DIT STAAT ELKE OVERTOLLIGE VLOEISTOF TOE. ALS AL HET EIGEN RISICO IS VERWIJDERD, SLUIT DE BLEEDER EN BENT U KLAAR OM TE GAAN! WIJ RADEN AAN OM ENKELE LOCTITE OF SOORTGELIJKE DRAADVERGRENDELING TE GEBRUIKEN BIJ HET HERINSTALLEREN VAN DE STELSCHROEF OM LEKKEN TE VOORKOMEN.
COMPATIBILITEIT
- BMW E30: alles
- BMW E36: 318i, 318is, 325i, 325is, m3
- BMW Z3: alles
- BMW E46: alles
- BMW E82: alles
- BMW E90: alles
- BMW E92: alles